Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://splekinsko.bip.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: 03 września 2012.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 04 lutego 2020.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre pliki do pobrania są niedostępne cyfrowo. Dokumenty zostały umieszczone przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- W linku kontrole znajdują się pliki niedostępne cyfrowo zgodnie z ustawą z dnia 06.09.2001 r. o dostępie do informacji publicznej rozdz. 2 art.6.1 p.4pp. a
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji: 24 sierpnia 2020.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 29 marca 2024.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia tabela podsumowująca badanie dostępności cyfrowej.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Adam Krupski
- e-mail - a.krupski@splekinsko.pl,
- telefon - 44 731 42 25.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Imię Nazwisko — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- e-mail: przykladowy-adres@email.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika, zlokalizowana jest w Łękińsku przy ulicy Szkolnej 20, powiat bełchatowski, gmina Kleszczów.
Szkoła nie posiada parkingu przystosowanego dla osób z niepełnosprawnościami. W odległości 30 m od szkoły znajduje się parking gminny z wydzielonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku jest obiektem wolnostojącym, dwukondygnacyjnym (poziom 0, poziom 1), częściowo podpiwniczonym. Składa się z dwóch budynków, powstałych w różnym okresie, połączonych ze sobą schodami na dwóch poziomach.
Stara część szkoły – budynek SP1 – wejście od ul. Szkolnej 20. Budynek SP1 jest niedostosowany dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku, oznaczone symbolem A, przy ul. Szkolnej 20 dostępne jest po pokonaniu schodów – 5 stopni lub skorzystaniu z przystosowanego podjazdu dla wózków. Przy wejściu głównym znajduje się dzwonek na wysokości 1,50 m. Drzwi wejściowe otwiera ręcznie pracownik szkoły. Przy wejściu głównym, po lewej stronie, znajduje się portiernia. Pełniący tam dyżur pracownik może przywołać pracownika administracji oraz umożliwić kontakt telefoniczny. Dostęp do poziomu 1 za pomocą schodów na klatce schodowej, brak platform, wind, pochylni, informacji głosowych, toalet dla osób niepełnosprawnych.
Nowa część szkoły – budynek SP 2 – wejście od strony miasteczka ruchu drogowego. Wejścia do budynku szkoły, oznaczone symbolem G, H dostępne są z poziomu terenu – parteru. Wejście G, dostosowane architektonicznie dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu G po prawej stronie, zlokalizowany jest gabinet dyrektora szkoły, wicedyrektora szkoły oraz sekretariat. Wejście H dostosowane architektonicznie dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu H, po prawej stronie znajduje się winda. Na każdym poziomie, zlokalizowana jest toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych – stosownie oznakowana.
Osoba niepełnosprawna ma prawo wstępu na teren szkoły wraz z psem asystującym, po uprzednim zgłoszeniu tego faktu w sekretariacie szkoły, w terminie co najmniej 2 dni roboczych przed tym zdarzeniem (planowaną wizytą w szkole).
Warunkiem skorzystania z uprawnień, jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
Uprawnienie, nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
W szkole zainstalowany jest system monitoringu – kontrolowane są wejścia i wyjścia osób z zewnątrz oraz uczniów i nauczycieli.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Na terenie szkoły nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.